منوی سایت

نرم افزار مدرسه تا چه حد در مدیریت و هوشمندسازی یک مدرسه تاثیر دارد؟(قسمت اول)

نرم افزار مدرسه تا چه حد در مدیریت و هوشمندسازی یک مدرسه تاثیر دارد؟(قسمت اول)
در آغاز این مقاله باید ذکر کنم متاسفانه با کم توجه ای های صورت گرفته در بحث هوشمندسازی موجب گردید که این پروژه با شکست روبه رو شود در اجرای خود ، دلایل و مشکلات فراروانی وجود دارد که در حوصله این موضوع نمی گنجد که حتما در مقاله های بعدی به آن اشاره خواهیم کرد.
همانطور که رایانه شما نیاز به یک سیستم عامل مانند ویندوز دارد تا شما بتوانید از آن رایانه استفاده کنید تجهیزاتی که برای هوشمند سازی تهیه نمودید نیز نیاز به سیستم عامل دارد که آنها را مدیریت کند. اگر بخواهم ساده تر بگویم این است که تجهیزاتی مانند بردهوشمند ، ویدیو پروژکتور و سایر تجهیزات دیگر پایه های هوشمند سازی هستند و در این مرحله مدرسه شما هوشمند نمی باشد حال شما وارد مبحث دیگری می شود یعنی نیاز به ابزاری آشکار می شود که این اطلاعات فراهم شده را در اختیار کاربران قرار دهد.
ابزارهای گوناگونی وجود دارد که ما در این جا به آن ها اشاره نمی کنیم ولی یک ابزار مناسب باید توانایی مدیریت تولید محتوا ، مدیریت مالی و اداری و مدیریت آموزشی و پرورشی را درخود جای دهد.
تولید محتوا یک اصل در هوشمندسازی است که در حال حاضر تعداد محدودی در این راستا فعالیت می کنند دلیل این امر هم آشنا نبودن معلمان محترم با ابزارهای آموزشی است ، البته باید حق داد که ابزارهای گوناگونی وجود دارد که بسیاری از آن ها نا کارآمد هستند و یا استفاده از آن ها نیاز به مهارت های فراوانی دارد.
یکی از موضوعاتی که باید در هوشمندسازی توجه کرد به اشتراک گذاشتن اطلاعات و محتویات تولید شده در اختیار سایر مدارس است که می تواند هزینه تولید را بکاهد.
آموزش هوشمند واژه ای است که ما آن را به این شکل معنی می کنیم ، آموزش درسی با پیگیری خودکار سیستم از یادگیری دانش آموز و دادن تمرینات مختلف برای درک کامل آن موضوع ، در اینجا برای معلم سخت است که به خاطر داشته باشد که هر دانش آموز در چه مباحثی دچار مشکل است یا درک دانش آموزان اش از آن مبحث تا چه حدی است یک نرم افزار مدریریت آموزشی در اینجا می تواند به معلم کمک کند.
مدیر یک مدرسه تنها در زمان اعلام نتایج می تواند از وضعیت تحصیلی دانش آموزان اش آگاه شود در صورتی که با استفاده از یک نرم افزار مدیریت آموزشی در مدرسه می توان پیشرفت علمی و تحصیلی را بررسی و تحلیل نمود.
 

16 ارديبهشت , 1393