منوی سایت

روش های افزایش جذب در آموزشگاه

روش های افزایش جذب در آموزشگاه
تا کنون به اصل تبلیغات هدفمند توجه کرده اید یا اولین بار است این کلمه به گوشتان خورده است به هر حال این کلمه بیانگر این است که شما به طریقی به مشتریانتان برسید که هزینه ی کمی را صرف کنید زمان کم تری را مصرف کنید در حوزه وسیع تری تبلیغ کنید چطور ما به این اصل باید برسیم خوب موصوع این نوشته ما در این باره است پس تا پایان با ما باشید.
شما شاید تراکت های زیادی را روبه روی مدرسه ها پخش کرده اید و یا بیل بورد تبلیغاتی در سطح شهر نصب کردید ، در روزنامه آگهی کردید همه ی این ها در معرفی کردن شما تاثیر دارند ولی اینجا تفاوت در عمق تاثیر تبلیغ شما است شاید از خودتان بپرسید منظور از عمق تاثیر چیست منظور من این است آیا مخاطب شما با مشاهده ی این ها آیا به این نتیجه گیری می رسد که خدمت شما را انتخاب کند من فکر نمی کنم این تبلیغات دیگر آن کارایی لازم را برای شما نخواهند داشت ولی اینطور تصور کنید که یکی از مشتریان شما در یک مدرسه یا یک سازمان یا در یک مسجد از خدمات شما تعریف کند آنوقت اگر کسی که دنبال آن خدمت است شما را در ذهن خودش مدنظر دارد چرا اینطور است برای اینکه خیلی از ما دوست نداریم درباره چیزی که کسی تجربه نکرده تجربه کنیم دوست داریم نظرات دیگران را راجع به هر چیز قبل از انتخاب بپرسیم چون به همدیگر اعتماد نداریم.
همیشه خودتان را به جای دیگران بگذارید ، آن روش ها برای شما امروزه فقط حکم معرفی دارد و خیلی تاثیری شگرفی در جذب دارد شاید 100 ها زنگ  وحتی 100 مراجعه از این طریق بوجود بیاید ولی جذبی نداشته باشید این مشکل در اکثر کسب و کارهای رقابتی وجود دارد تنها شما این مشکل را ندارید من فکر می کنم که راه های زیادی برای جذب وجود دارد که چند مورد را خدمتتان ارائه می کنم.
اولین موردی که می توانیم به آن اشاره کنیم این است که آیا شما موجودیتی به عنوان مدیر دپارتمان در آموزشگاه تان وجود دارد اگر هست چه انتظاری از او دارید انتخاب اساتید و یا کلاس بندی و یا مشخص کردن سرفصل های آموزشی اگر این طور است این شخص هیچ مزیتی برای درآمد زایی برای شما ندارد حتما می پرسید چطور خوب دلیل آن این است که او با مشتریان شما بصورت رو در رو تماس ندارد در برخی از آموزشگاه های معروف از مدیر دپارتمان به عنوان مسئول جذب استفاده می کنند بسیار روش کارآمدی است.
زمانی که مراجعه کننده با شخصی مواجه می شود که از هر لحاظی (علمی، تجربی) طرف مقابلش (مدیر دپارتمان) در رابطه به آن تسلط کافی را دارد به راحتی با او کنار می آید و به نظرات او احترام می گذارد و تسلیم صحبت های او می شود چون او تجربه دارد او دانش کافی را دارد همان چیزی که مشتری به دنبالش است را در او می بیندد او را راه گشای مشکل اش می بیند.گاهی اوقات از این مسئله بخصوص در آموزشگاه های کنکور سوء استفاده می شود که واقعا جای تاسف دارد که یکسری افراد با درک این موضوع به فکر منافع خودشان هستند.
برمی گردیم به موضوع مقاله پس استفاده از یک شخص خبره در زمان جذب راه کار بسیار تاثیر گذاری در افزایش جذب مشتری است تا یک منشی که شاید مشتری دانش اش و اطلاعات اش از او هم خیلی بیشتر است.
راه کار دیگری که می تواند در زمان جذب موجب افزایش شانس جذب یک مشتری شود ارائه یکسری خدماتی که چشم گیر می باشد و دیگر رقبای شما حتی به فکرشان هم نمی رسد البته این خدمات ویژه از آموزشگاه تا یک آموزشگاه دیگر می تواند فرق داشته باشد. برای مثال یادآوری روزهای تشکیل کلاس ، اطلاع از زمان تحویل مدارک بصورت خودکار ، تهیه سامانه برای برگزاری آزمون های آنلاین ، در اختیار گذاشتن بانک سوال یا حتی تعدادی جلسه رایگان یا هر خدمتی که موجب شود امتیاز برای شما محصوب شود که مشتریان به آن دلیل شما را انتخاب کنند.
همه ی ما می دانیم انسان ها با هم فرق دارند پس باید در سبد خدمات ویژه بیشتر  سلیقه ها را در نظر داشته باشید تا بتوانید موفق شوید.
راه کار دیگری که می توانم به شما پیشنهاد کنم آموزش است همان چیزی که شما ارائه می دهید شما باید هر جلسه مطمئن شوید که دانشجویان شما آن مطالبی را که باید آموزش می دیدند آیا به طور کامل آموزش دیده اند یعنی باید با استفاده از نرم افزارهای مدیریت آموزشی این موضوع را کنترل کنید به گونه ای که در پایان هر جلسه بر اساس بودجه بندی آموزشی یک آزمون آنلاین برای دانشجویان آماده گردد و گزارش نتیجه آزمون را باید کنترل کنید و بر این اساس از صحت روند آموزشی مطلع می شوید.
شاید به این نکته توجه کافی نشود ولی همانطور که خروجی های یک دانشگاه بیانگر کیفیت آن است خروجی های یک آموزشگاه هم نشانگر کیفیت آن است برای مثال یک دانشجو بعداز 2 سال که در یک آموزشگاه زبان دوره های آن را می گذراند ولی هنوز نمی تواند براحتی بنویسد ، بشنود ، بخواند و صحبت کند شاید کم کاری از دانشجو باشد ولی سیستم شما نتوانسته این دانشجو را تشخیص بدهد و آن حالا برای آموزشگاه یک ضد تبلیغ است شما اگر هم چنین افرادی را پرورش بدهید هزاران شخص بر علیه خودتان را تولید کرده اید.
پس به کلیدی ترین موضوع یعنی آموزش بسیار دقت کنید و وقتی زیادی برایش بگذارید تا به هدف هایتان برسید.
هیچ وقت اجازه ندهید که جذب مانع از وظیفه اصلی شما یعنی آموزش شود.
این مقاله قسمت دوم از سری مقالات در مورد مدیریت آموزشگاه ( معرفی نرم افزار مدیریت آموزشگاه) و مشتری مداری و جذب می باشد.
 برای مشاهده قسمت اول بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

قسمت اول : مدیریت آموزشگاه و رفع چالش های آن
 

11 تير , 1393